Одним з важливих напрямків підвищення ефективності електромобілів вважається перехід на використання так званих твердотільних батарей (з твердим електролітом), на зарядку яких йдуть лічені хвилини, і до того ж вони стійкі до загоряння на відміну від литийионных акумуляторів, використовують рідкий електроліт.

The wall street journal

В останні роки потреба в створенні більш досконалих батарей зросла, пише ресурс the wall street journal, оскільки автомобільні компанії роблять основну ставку на випуск електромобілів. За словами джона лора (john lohr), керуючого директора з автомобілебудування консалтингової фірми alixpartners, інвестиції в електричні моделі в усьому світі за останній рік зросли на 40 %.

Однією з основних перешкод у використанні літій-іонних акумуляторів є те, що зі збільшенням щільності зберігання енергії в них зростає ризик загоряння, зазначив тім буш (tim bush), аналітик з акумуляторних технологій в ubs research. «якщо ми позбудемося (рідкого) електроліту і замінимо його твердим компонентом, у нас більше не буде ризику для безпеки, і щільність енергії може бути в два рази вище, ніж на даний момент», — говорить буш.

Втім, поки ще нікому не вдалося створити твердотільний акумулятор, який можна було б виробляти серійно. Як вважає джон лор, може пройти близько десяти років, перш ніж такі акумулятори будуть готові до масового виробництва, але автовиробники інвестують в цей напрямок вже зараз, щоб зберегти конкурентоспроможність в майбутньому. Інтерес до створення твердотільних акумуляторів проявляє toyota motor, а також інші великі автомобільні компанії, такі як volkswagen, ford motor і bmw. Вони інвестують в стартапи з виробництва батарей з твердим електролітом, щоб допомогти їм вдосконалити технологію і підготувати її до масового виробництва.

За оцінками консалтингової фірми alixpartners llp, до теперішнього часу кілька великих стартапів з виробництва акумуляторів отримали майже $2 млрд інвестицій від автовиробників та інших інвесторів, причому половина цієї суми була спрямована в компанію quantumscape, підтримувану, в тому числі, volkswagen і біллом гейтсом (bill gates). У грудні минулого року quantumscape заявила, що успішно протестувала батарею з використанням свого твердого електроліту. У березні volkswagen повідомила, що її фахівці з акумуляторам перевірили тести рішень quantumscape у своїй власній лабораторії, після чого компанія вирішила вкласти додаткові $100 млн в стартап, довівши загальний обсяг інвестицій до $300 млн. Ринкова вартість quantumscape становить приблизно $10,5 млрд.

Volkswagen повідомила, що в принципі готова побудувати пілотне підприємство з виробництва твердотільних акумуляторів для електромобілів з використанням технології quantumscape. Але зараз питання все ще знаходиться на розгляді в очікуванні рішення уряду німеччини про те, чи буде воно надавати фінансову підтримку проекту.

На тлі новин про розробку quantumscape компанії bmw і ford оголосили в травні цього року, що інвестують $130 млн в компанію solid power, яка теж розробляє твердотільний акумулятор.